Współpraca, która procentuje. 
Reklama, która działa.

Dlaczego kampania w Google nie działa?

Bardzo często spotykamy się z podstawowym pytaniem o skuteczność kampanii w wyszukiwarce Google. Postanowiliśmy o tym pisać na łamach naszego bloga, aby wyjasniać mechanizmy, które funkcjonują w systemie reklamowym Google Ads.
Kampania reklamowa w Google ma szansę na skuteczność pod jednym warunkiem. Fundamentalne założenia muszą być spełnione. 

System uczy się na bazie 3 czynników:
- budżetu dziennego,
- liczby aktywnych słów kluczowych
- stawki CPC.
3
Jak widać różne kampanie, mogą mieć różne budżety dzienne - mniejsze i większe.
System na podstawie tego czynnika opracowywuje:

- sposób wyświetlania reklam
- ich częstotliwość 

Całość ma bezpośredni wpływ na skuteczność kampanii reklamowych.
Lekcja matematyki
Rozpatrzymy przykład, gdzie do dyspozycji mamy 100 zł dziennie. Nasza kampania składa się z 10 słów i jednej reklamy.
Nasz budżet dzienny 100zł podzielić musimy na 10 słów kluczowych, jakie aktywnie chcemy mieć w kampanii. Daje nam to 10zł na słowo kluczowe.
100zł
Niestesty nasze kochane 10 zł podzielić musimy na 12 godzin (czas aktywności kampanii podczas dnia, licząć, że nie będzie to cała doba).

Otrzymujemy wówczas równanie: 100 zł dzielone na 10 słów kluczowych dzielone na 12 godzin i daje nam to blisko 80 groszy. Nie wiele prawda? Tyle  system Google ma, aby zarządzać wyświetlaniem poszczególnego słowa kluczowego na godzinę.
Jak ustalać kwoty ?
Zawsze pod uwagę powinniśmy brać średnie CPC, to od niego zależy, czy kwota jaka nam zostanie z powyższego równania starczy nam czy nie. Jeśli CPC wynosi 50 gr to super, działamy :) Jesli natomiast branża jest mocno konkurencyjna i CPC wynosi 10zł - kampania taka będzie mocno ograniczana i będziemy się wkurzać :)

Copyright by Marketing Consulting. Agencja Marketingu Internetowego

crossmenu